Salgs- og Levereringsbetingelser
Salg på beslagsboden.dk sker kun til privatpersoner med en leveringsadresse i Danmark, dog excl. Færøerne og Grønland. Du skal være fyldt 18 år for at handle på websitet. Du skal læse betingelserne omhyggeligt igennem inden brug af websitet. Ved at bruge dette website accepterer du samtidig vores handelsbetingelser samt brug af cookies.
Priser
Alle priser er inkl. 25% moms og i danske kroner (DKK). Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser.
Vi tager forbehold for eventuelle fejl – herunder prisfejl, trykfejl, manglende eller mangelfulde informationer i forbindelse med produktinformationer her på hjemmesiden, i vores nyhedsbrev, på online medier. Forbeholdet gælder tekst, billeder, prisfejl, datablade, manualer, certifikater, m.fl.
Vi tager forbehold for fejl i vores trykte medier såsom kataloger og avisannoncer. Vi tager forbehold for udsolgte varer online og i butikken. Ændringer i skatter, afgifter, mm. Vi tager forbehold for ændringer i skatteregler, afgifter, toldregler og momsforhold.
Bestilling
Når du er klar til at bestille, skal du klikke på “Køb og gå til betaling” (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer og betalingsmetode fra Klarna. Du kan ændre indholdet af indkøbskurven lige indtil du bekræfter dit køb ved at klikke på knappen “Bestil og betaling”. Når du har fuldført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
Hvis du finder nogen fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os her
Betaling
Beslagsboden.dk tilbyder sikker betaling med Klarna Checkout. Du kan læse om Klarnas vilkår her
Fragt og Levering
Vælg leveringsmetode
Beslagsboden leverer til alle hjemmeadresser inden for Danmark. Nedenfor kan du læse mere om de leveringsmuligheder, vi tilbyder. Tilgængelige leveringsmuligheder for din ordre afhænger blandt andet af, hvilket postnummer du angiver, forventet leveringstid og pakkestørrelse.
INSTABOX EXPRESS: Ekspressfragt til opbevaringsskabe
Hvis du vælger Instabox, bliver din pakke leveret til et opbevaringsskab. Når din ordre er klar til afhentning, får du en SMS med en kode, som du bruger til at åbne skabet. Instabox tilbyder også muligheden for at spore din pakke. Hvis du har Instabox-appen, vil du få besked der. Ellers foregår beskeden hovedsageligt til mobilnummeret. Læs mere om Instabox her
BUDBEE BOX: Levering til opbevaringsskabe
Med Budbee Box får du din pakke leveret til et opbevaringsskab tæt på dig. Når pakken er på vej, viser Budbee den estimerede leveringstid via deres app eller SMS. Du henter nemt din pakke med koden, du får, når pakken er leveret. Læs mere om Budbee Box her
BUDBEE HOME: Hjemmelevering 16:30-22:30
Med Budbee Appen kan du følge bilen i realtid for en mere nøjagtig leveringstid. Hvis du anmoder om, at pakken skal efterlades uden for din dør, er du selv ansvarlig, så snart chaufføren har leveret pakken. Læs mere om Budbee Home her
POSTNORD: Hjemmelevering eller til et udleveringssted:
Din bestilling sendes som brevpakke eller postpakke (til udleveringssted) afhængig af pakketens vægt, størrelse og indhold. Brevpakker leveres så vidt muligt til din postkasse/udenfor døren, afhængigt af pakkens indhold kan du være nødt til at være hjemme for at kvittere for pakken. Beslagsboden har desværre ikke mulighed for at styre, hvordan en brevpakke leveres (postkasse, udenfor døren eller afhentningssted), det er en vurdering, som PostNord foretager. Du kan spore din pakke her
Leveringstid & Spor Levering
Normal behandlingstid for ordrer er 1-3 arbejdsdage. Afhængigt af leveringsmetoden får du en estimeret leveringstid i kassen. Efter vores ordrebehandling følger leveringstiden fra den leverandør, du har valgt. Du vil modtage en email og/eller et tekstbesked, så du kan følge din levering. Vi tager forbehold for, at vores leveringstider kan være længere i højsæsonen og under kampagneperioder.
Levering ikke afhentet
Leveringerne forbliver på leveringsstedet i 14 dage. Hvis du af en eller anden grund ikke henter pakker, der er leveret til afleveringsstedet, bliver du opkrævet 39 DKK inklusive moms for de afholdte returomkostninger.
Ændring af leveringsadresse
Når varerne har forladt lageret, kan leveringsadressen ikke ændres. Derfor er det meget vigtigt, at inden ordren udføres og godkendes, skal du sørge for, at leveringsadressen er helt korrekt.
Levering uden for Danmark
beslagsboden.dk leverer og administrerer kun ordrer i Danmark.
Fejllevering
Hvis du gerne vil modtage en vare, som du ikke bestilte, bedes du kontakte vores kundeservice her, så hjælper vi dig med at returnere varen. Forkert valgte varer må dog ikke monteres, da køberen anses for at have godkendt deres levering.
Transportskader
Hvis du opdager nogen skade på din pakke, skal du straks rapportere det til det leveringssted, hvor du indsamlede varen. Der får du også hjælp til at gøre krav. Vores anbefaling er, at du ikke henter en pakke, der er blevet beskadiget, fordi skaden så ikke længere kan tilskrives transporten. Hvis skaden kun opdages, når du åbner pakken og er sådan, at den kan tilsluttes forsendelsen, skal du kontakte repræsentanten for at fremsætte en anmeldelse inden for 7 dage efter modtagelse af varen.
Del levering af din ordre
Generelt deler vi ikke ordrer. I stedet krediteres de varer, der kan leveres, og de varer, der ikke kan leveres, til kunden.
Returneringer – Fortrydelsesret 60 dage
Du har altid ret til at fortryde din bestilling inden for 60 dage, uden at skulle angive en grund. Fortrydelsesfristen starter fra den dag, du modtog den sidste vare i din bestilling. For at benytte fortrydelsesretten skal varen være ubrugt og i samme stand som ved modtagelsen. Du har dog ret til forsigtigt at åbne emballagen og undersøge varen. Vi beder dig være forsigtig, da vi har ret til at foretage et fradrag i tilbagebetalingen, hvis varen eller emballagen er blevet håndteret uforsigtigt. Sørg derfor for, at varen er godt emballeret ved returnering. Hvis du vælger at benytte din fortrydelsesret og returnere din ordre, vil det fulde beløb blive refunderet minus omkostningerne til forsendelse og returnering. Dette gælder uanset om du har modtaget gratis fragt, da du bestilte dine varer.
Sådan gør du:
Placér produktet/produkterne i den originale emballage og sørg for god emballering. Du returnerer med det samme fragtfirma, som du brugte, da du bestilte din ordre. Se hvordan du gør for de forskellige leverandører nedenfor:
Instabox: Følg linket til returnering, som blev sendt i din leveringsbekræftelse fra Instabox. Book din returnering via sporingssiden eller i appen. Læs mere her.
Budbee: Registrer din returnering direkte i Budbee-appen. Læs mere her.
PostNord: Følg instruktionerne for at oprette din returnering på linket her.
Når varen er kommet retur til os, vil vores medarbejdere kontrollere varens tilstand. Hvis varen eller emballagen er blevet håndteret uforsigtigt, har vi ret til at foretage et fradrag i tilbagebetalingen. Hvis du ønsker at returnere en vare på grund af en fejl på varen, bedes du kontakte vores kundeservice via kontaktformularen her.
Reklamation & Garanti
Hos Beslagsboden har du 5 års garanti på vores produkter. Garantien gælder fra den dato, hvor du har modtaget produktet. Din klage sendes til os her umiddelbart efter opdagelsen af manglen. Husk tydeligt at gøre opmærksom på, hvad problemet med varen er. Du skal også huske at oplyse dit ordrenummer eller fakturanummer samt navn og adresse. Hvis det er muligt, ønsker vi fotodokumentation om skaden for hurtigere håndtering af sagen. Husk at varen altid skal være i god emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har ansvaret for pakken/varer op til vores modtagelse. Så behold postkvittering og tracking nummer. Når vi har modtaget og undersøgt varen, vurderer vi, om klagen er berettiget, og købet refunderes via Klarna. Hvis produktet viser sig at være forkert produceret, har Beslagsboden ret til at rette op på defekten eller erstatte det defekte produkt med et nyt eller ækvivalent produkt. Hvis du fremsætter en rigtig klage, refunderes du som kunde for eventuelle forsendelsesomkostninger. Reklamationsretten og garanti dækker derfor ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Vær opmærksom på at garantien kun gælder selve varen. Hvis du ønsker at udøve din garanti, og det viser sig, at fejlen skyldes ekstern skade og derfor ikke er dækket af garantien, er du ansvarlig for eventuelle håndteringsomkostninger.
Bemærk
- Når et produkt installeres af en håndværker, udskiftes kun varen. Installationsomkostninger refunderes ikke.
- Vi modtager ikke pakker sendt COD eller lignende.
- Udskiftning eller reparation af varer betyder ikke en forlængelse eller en ny garantiperiode.
Andet
I tilfælde af endelig salg af varer eller forkert beregning af antallet af lagervarer har Beslagsboden ret til at annullere køb og tilbagebetale alle betalinger, du har foretaget. Hvis dette sker, vil vi kontakte dig for at nå frem til en løsning på den bedst mulige måde. For eksempel kan du have mulighed for at vælge en anden, økonomisk ækvivalent vare i stedet for at få din betaling tilbage.
Personlige data og privatliv
Ved at shoppe på beslagsboden.dk accepterer du vores privatlivspolitik og vores behandling af dine personlige data. Vi beskytter klart dit personlige privatliv og indsamler ikke mere information end nødvendigt for at behandle din ordre. Læs vores fulde fortrolighedspolitik her.
Ændringer af de generelle vilkår og betingelser
Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i disse købsbetingelser. Opdaterede vilkår offentliggøres altid på vores hjemmeside. Købsbetingelserne betragtes som accepterede i forbindelse med ordrer på hjemmesiden.
Kundeservice
Du er altid velkommen til at kontakte os her
Virksomheder
Hvis du som erhvervsdrivende ønsker at købe fra Beslagsboden, så kontakt os på info@smedbo.dk.